måndag 6 oktober 2008

T&R Lysekil



Ensam vid havet


Stillhet -


Tystnad -


njutning -




Jag älskar verkligen vårt sommarställe i Lysekil. När man kommer dit kopplar man verkligen av, även om jag just idag hade lite "arbete" att göra. Nu när vagnen är hemkörd skulle jag olja trägolvet som vi la i somras. . så det inte blir så mkt att göra till våren.. På med arbetskläder sen igång.. först räcket, sen golvet. Vädret var underbart, det kändes t.o.m varmt...Fleecevästen åkte av efter nån timme, första burken olja tog slut å andra burken påbörjades. ..tralla la tralla la laa.. Jag rollade ut oljan å det gick så smidigt så... tills... HJÄLP... jag insåg att olje-burkarna inte innehöll samma slags oljor! Helv..e ! SHIT liksom. jahaja- bara ringa akuten då... älskade mannen.... åh- efter en del hummande så kom vi fram till att det ju bara var att fortsätta...vad skulle jag annars göra, . . munterheten dämpades lite, kan jag erkänna. Varför i hela världen blir det alltid nått som blir fel när man (jag) försöker göra det så rätt, ... sat.n.! Jag strök ut oljan å , sen packade jag in å åkte hem. . Kanske inte riktigt nöjd. Men ja-ja. Fel är till för att rättas till, får väl köpa den mörkare oljan imorrn å göra om det som ble fel. Bita i det sura äpplet. Så får det bli.


Fulare utsikt kunde man ju ha när man tabbade sig- såå, what the häck... ;-) Räcket ble iallafall riktigt oljat. ... alltid nått!

2 kommentarer:

Maria sa...

Den utsikten kan man ju leva med! Ser väldigt fint ut där måste jag säga. Måste komma och hälsa på nån gång. Kram Maria m resten

Anonym sa...

Ja, tacka vet jag husvagnen!
Hälsningar från Kärralund