måndag 13 oktober 2008

Fin höst...ännu










Den här färgglada korgen står utanför våran ytterdörr. Den lyser upp vardagen nu på hösten. . men jag måste erkänna att hösten än så länge,trots kyla, faktiskt varit riktigt fin.. vackra färger, och framförallt har vi haft många dagar med SOL. Visst, kyligt är det ju... men som tur är har jag hittat den varma dunjackan... å den använder jag flitigt- för frysa är något av det värsta jag vet... Idag tog jag in ordentligt med ved till pannrummet ,skulle tro att det räcker 2v. så nu är det bara att elda. Vi värmer ju upp huset m ved. . .vattenburen värme...Installerade ny vedpanna i höstas..Det är skillnad på den gamla vi hade och denna . . ojojoj,liksom. förr fick vi lägga in ved en gång i timmen..Nu räcker det att fylla pannan 2 ggr. . så räcker värmen å varmvattnet några dagar-när det inte är kallare ute än vi har nu.. ..




Jag var till Biblioteket tidigare i veckan, lånade Helene Turstens nyutkomna bok: Det lömska nätet...skall börja min vecka med att läsa den... sen kom en bok med posten, som jag glömt att jag hade beställt. . Lisa Marklunds nya: En plats i solen... så jag har att göra... Tur att det är några semesterdagar kvar. .men de börjar lida mot sitt slut... ugh. Jag har inte haft så sen semester förr- det hänger ju ihop m att vi köpte hund å det var sen "leverans" på den, . . Det mest optimala enligt mig är att ha semester i augusti. . .. Hur brukar DU vilja ha det med semestern? Tidig eller sen?




Avslutar med en höstbild...










Inga kommentarer: