tisdag 28 oktober 2008

Dagens happening








Prassel, mummel, slörpande ljud, fniss och sköna skratt...




Visst förstår ni vad jag gjort idag(läs tisdag) !! Det framgår ju solklart av just beskrivna ord ? jojomän- varit på bio med Sophia...det är ju höstlov å stackars S har varit sjuk nästan 2 veckor(förkylning å nu öroninflammation) Tyckte vi behövde muntras upp lite. Detta var filmen vi såg. . .






Vad skall jag säga om den? Tja-väldigt många hysteriska amerikanska ungdomar samtidigt i en väldigt amerikansk filmatiserad musical. . Men JA- Sophia tyckte den var såå bra. . å det var ju liksom grejen. När jag var yngre- typ 15- såg jag också en musical-en "riktig"--I London. .. inte lika hysterisk som denna filmen förståss, inte alls, faktiskt. Tänkte faktiskt på den under filmens gång... å mindes plötsligt vilken det var ! Oliwer Twist.... -Do you remember Bettan? :-)



Förövrigt idag fick lilla vovven vara själv hela 3timmar, å det hade som gången innan gått bra! Det var torrt på golven å möblerna var intakta...hon artar sig det lilla monstret! Som belöning ? fick hon följa med till stallet å nosa på hästarna å allt folk som var där. Rena kalaset..eller virrvarret...totalt stissig,Vi tog en skön promenad å varvade ner när MiniMatte var på hästryggen. Precis som S, skall ju även Ellen duschas efter man varit i stallet, (inte kul m hästskit i soffan),så det var en liten smal å tanig hund som klev ur duschen--hade varit kul m en bild på henne sån, men öh, nej, fick skynda mig m handduken innan hon -ni vet- ruskade på sig..Å medans hon var i chock-tillstånd ? passade jag på att klippa ner pälsen lite. . så lilla vovven har haft en tuff dag. .hehe. Hon skall härdas ! (Skoja bara)..


Carro har varit på P´s jobb en dag... Hon har bla fått vara med högt upp i skyliften, 16 m upp! Ja den tjejen har ingen höjdskräck iallafall! Hon skickade såklart en bild till sin kära mor- som satte kaffet i vrångstrupen...huu så himla högt ! Tur jag inte var där å såg. Hon hade även fått prova åka med grävmaskinisten, å provat att gräva! Låter kul att hon fick tycker jag. Det var svårt sa hon.. Jag tror henne. Nu är hon hemma igen. Skönt. P mellanlandar innan det bär ut på nästa jobb. .

Sånt är livet.

Det blir kallt inatt hörni! I skrivande stund(kl.00) är det 2 plusgrader ute. ugh. Bäst jag går ut till pannan å lägger in ordentligt så morgondagen blir varm. Inomhus iallafall. Kalla fötter-varmt hjärta sa alltid min mormor....men- jag hatar att frysa så här ska eldas.

hejåhå!










1 kommentar:

Lilla B sa...

Så glad jag blev! Skulle göra ett inlägg på min blogg och ser att du följer den. Jätteroligt att se!