torsdag 23 oktober 2008

A eller B

Besviken. På vädret,solen som slutat skina, regnet som bara öser ner . På semestern,som alldeles för fort tog slut..(börjar jobba på måndag).På lönen som alltid är för liten. På hunden som bara sprallar å biter(jag veeet- hon e bara valp).På vännen som aldrig får nån lucka så vi kan ses.(pga. jobb,jobb,jobb..) På alla elaka ungar som är elaka mot mina, som alltid är snälla...(!).På kläderna i garderoben för att de har krympt.


ÄSCH! NU FÅR JAG RYCKA UPP MIG.


. .., så här är ju livet, egentligen. För alla, kan jag tro.Ibland bra, ibland mindre bra. Men läser/hör man nyheterna som sprids omkring oss så skall man nog vara glad. Glad att man lever och mår iallafall hyffsat bra. Det finns de som har det värre,eller inte alls. Japp. Så ok,då. Jag ändrar mig(sämre är jag inte), jag erkänner .... jag är glad . Iallafall nöjd. Att jag lever. Å har hälsan. Å familjen,med de snälla barnen.. Å den bitiga hunden..å de små kläderna i garderoben...


Imorgon är en annan dag. Eller förresten, den har redan börjat när jag skriver detta. Sitter som vanligt uppe på natten.. Fungerar bäst då.


I Danmark har en klok kvinna startat en förening För oss nattugglor.. den får fler och fler medlemmar(när kommer motsvarande i Sverige ?)..De kämpar för att samhället skall anpassas även till de människor som fungerar bäst på natten. Det vill säga de vill att det skall gå att anpassa arbetstiderna, affärers öppettider, myndigheters tillgänglighet mm.mm.... allt eftersom det finns fler och fler B-människor. Såna som jag. Nattugglor. .. Fast jag vet inte om jag vill bli kallad B människa förståss... Men vem säger att A människor (de som gärna går upp tidigt.., jag har hört att det finns några) skulle vara bättre? EGENTLIGEN. !?


Det finns gräns även för oss nattugglor, Tack å godnatt.














1 kommentar:

Maria sa...

Asch, lite regn är väl inget att hänga läpp för! (fniss eller gråt)
Nja, jag håller med. Inte alltid så kul kanske. Hur går det med lille monstret. Du jobbar och det finna passning hemma antar jag nu när det är höstlov. Det är ju bra tajmat. Här har vi haft fullt upp med att gräva upp hela tomten (!!!) skulle bara sätta häck men nu är hela tomten som en leråker (snyft) och häck blir det inte förrän till våren eftersom skitvädret inte ville sluta och jag fick gräva upp Håkan i grävmaskinen som var halvägs på väg till Kina i lervällingen!
Hörs! Kram Maria m resten