tisdag 13 januari 2009

vilt värre

Vargen är här igen... iallafall om man får tro vad som står i morgontidningen idag (GP). Å varför inte ? Det finns ju gott om varg här i landet. För ett år sen var den synlig just i dessa trakter,faktiskt bara 300 meter från vårt hus.Då fick jag stora darren å ville inte låta barnen GÅ till skolbussen(å vänta på den)..Tänk, om vargen lurade bakom ett träd.. usch! (skulle inte tro att sannolikheten var stor..ioch för sig)..

Idag passerade vargen ännu en gång alldeles nära. bara några 100m. ... jag vet ju att vargar vandrar långt så den är förhoppningsvis inte kvar i skogen där jag brukar låta Ellen springa lös...så jag fortsätter nog släppa E på kalhygget i skogen..jag får lita på hennes näsa, skulle vargen vara i närheten kommer hon nog farandes. Man kan inte gå runt å vara rädd för allt som KANSKE kan hända. Eller hur!

På tal om vilt, på fredag blir maken å jag vilda.. har ordnat en kväll för oss på stan.TJOHOO!..Det var länge sen vi gjorde nått för oss själva, så det är välbehövligt att få koppla av från barn, med tillhörande aktiviteter, jobb,stress, matlagning, städ å div.fastighetsreparationer..Å när man nu äntligen fått till en dag, jaa- då vet vi inte riktigt VAD vi skall göra. Bio går bort, då sitter man ju bara å glor, pratar ju inte ens m varann... café blir det inte heller... inte riktigt hans grej. Promenad å sen middag lutar det väl åt. Kanske, kanske går vi på nått party ställe? Om vi ens känner för det.. Förmodligen blir vi så trötta av att inte göra nått, att vi somnar tidigt. Risken finns. Men den risken tar vi så gärna. ..

Inga kommentarer: