måndag 5 januari 2009

Nytt år...



Nya tider. Kallare såna. Idag var termometern nere på minus 9. Det riktigt bet i kinderna när vi var ute,promenerade i skogen. Ska bli skönt m plusgrader imorrn, (enl. SMHI)



Nu är tjejerna i säng-å jag har tvn för mig själv... Hade varit nice med en deckare,kriminalserie eller till och med en drama-film... nä- ishockey sänder de, eller så kan man välja att se en plastik operation ....Alltså!!!!!! Jag är Sveriges minst sportintresserade person, såå.. sport går bort... å att se folk operera sig- Nej tack. .. Stänger av Tvn,

Blundar för röran omkring mig å väntar tills imorrn med att "röja"/städa. ..Läser min bok istället...

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Håller helt med: sport finns det för mycket av i tv och att se hur man karvar i folk finner jag heller inget nöje i.

Lite fina trädgårdsprogram kanske?

Monica sa...

....Lilla B..jaa..nu läser jag alla möjliga tidn. som skriver om blommor å blad...längtar tills man kan påta lite. Men ärligt: har inte fått iordning på trädgårn trots vi haft den sen -93... pinsamt! alltid nått annat som kommer emellan....så nu väntar jag med glädje på inspirerande tv-program...kanske blir det I ÅR som det ordnar sig :-)

Lilla B sa...

Misströstat inte!
Vi har inte fått riktig ordning heller och vi flyttade in -82.
Huvudsaken är att man har en plätt nånstans där det växer hyggligt, där uteplatsen kan finnas.
Jag har växthuset som mitt paradis men där håller jag å andra sidan ordning.

Anonym sa...

skit på diiig svägerskkkkannn