onsdag 24 september 2008

Triggar

Hur kul är det att ha en liten hund som går igång=triggar på mattes (å husses) händer å ben?
Nä- inte kul alls.. som tur är går jag ju på kurs för att lära mig lite bra saker som kan vara smart att veta när man skaffat hund. . så min kursledare har hjälpt oss en bit på rätt väg. Vi får väl se. Tålamod, är visst nyckeln till mycket... å det är jag tyvärr inte utrustad med ..Men nu gäller det att jag lär om, hu. Men det SKA gå. Det bara måste gå.
Idag skall jag in till stan för att miljöträna lite... kolla folk, alla ljud .. här på landet hör vi visserligen bilarna från motorvägen, ett å annat flygplan, men det räcker ju inte långt om hon skall bli tålig och orädd... för en rädd hund, nix- det vill vi inte ha.
Lite hjärngympa skall hon utsättas för ... mer än tidigare. . lite kluriga lekar , gömma godis, lägga spår (väldigt lätt spår förståss...hemma..).
--
Nu är alla skolfotograferingar avklarade, "skol-joggen" utförd... å på torsdag har de små liven studiedag. . . Tänkte hitta på nått om vädret är fint... kanske åker vi ut i skogen å går, grillar korv eller nått sånt man inte gör för ofta- tyvärr blir det ju inte så när läxor, aktiviteter å kurser tar all ledig tid... Men somsagt- på torsdag hoppas vi på fint väder så vi kan vara ute tillsammans.
Nähä- nu drar vi till stan.
Häpp

Inga kommentarer: