måndag 15 september 2008

Kotte-samlare




Vet ni hur många kottar vi har i trädgården? Nä- det visste inte jag heller tills för några dagar sedan, Men d.11/9-08 fick vi nämligen hem våran kotte-samlare, . . äntligen har vi hämtat våran valp! Efter 1års väntan på "den rätta valpen"...känns det så gott att hon är hemma! En Lagotto Romagnolo. Ellen.


Hittills har det gått över förväntan med allt, hon är trygg och tillgiven, glad å busig. Visst är det mycket passning, just nu jobbar vi med att få henne rumsren..men även det funkar bra. . vi har hunnit ut med henne nästan alla tillfällen...Den 16/10 börjar valpkursen, det blir nog bra, så jag får lära mig hur man skall göra på bästa sätt.


Det finns annat i mitt liv förutom Ellen.


Tre ungdomar,tjejer, S 8 år C 13, J 17 år. Med allt vad det innebär. Häftigt humör å en del despyter- aktiviteter å körningar hit å dit. Mestadels är de ju förstås "goa".


Mannen i mitt liv P . ..som jag delat vått å torrt med sen 1992..bildat familj med, åkt på härliga husvagns-semestrar med, fiskat en å annan makrill med , och som byggt vårt hus, nja jag hjälpte såklart till med det jag kunde, fattas bara annat...
Nu är det bara lite fin-lir kvar på huset,en stor terass, ( sen är det mesta "klart", eller.... blir det nånsinn det?)
Trädgård har vi , ganska stor, mycket gräs, nån enstaka rabatt å en liten damm. I trädgården härjar jag,när jag får en stund över.Jag tycker det är kul att förändra å gräva, plantera mm. Har tillochmed varit på en "trädgårds-resa"... hm, sånt som pensionärer gör, ni vet ;-)
jag, M, är ingen pensionär, än... på länge... jag är kvinna, född 1970... har hittat min dröm-man, bildat familj och får bo i eget hus i en liten "by"lagom långt från Göteborg. Jag jobbar som undersköterka och trivs med det. Trivs med livet , helt enkelt. ...
Nu vet Ni lite ... om mig och hur det ser ut i min närmaste omgivning (familj)...
I fortsättningen skriver jag om "ditt å datt" om min vardag, och andra stunder som jag känner är något att skriva om . .. Välkomna tillbaka.
M








2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kul att du kommit igång med din blogg
Lycka till Garnängeln

Maria sa...

Hon är jättesöt! Går allt bra?
kram Maria med resten