lördag 20 september 2008

Lördags-mys (?)




Härliga efterlängtade Lördag!!



Dagen startade bra... eller kanske liite för tidigt ,tycker jag nog,nattuggla som jag är satt jag å uggla till 01.30 inatt...får skylla mig själv-



Redan 07.15 var jag ute i trädgården, rastandes lilla Ellen... huu- det var kyligt å inte ett dugg mysigt. Men det e la bara att vänja sig vid ett friluftsliv nu när man har hund,antar jag..hm. Kanske blir jag rent av lite sportig å rusar runt i skogar m karta å kompass samtidigt som Ellen ändå skall rastas?! Blir man sån? Nån som vet?



Dagen fortsatte så sakteliga..Sophia till kalas,(köpa present,lämnas å hämtas)..Josephine tog bussen till sin egen mamma.. (jag är ju bonusmamma).. å så var det bara Caroline å jag å Ellen kvar hemma..P hjälpte kompisar m husbygge å höll sig borta några timmar.



Eftersom bilen sett ut som en rullande soptipp alldeles för länge nu så var det liksom dags att både städa ur den å tvätta den + vaxa... så det är vad jag gjort idag... herregud, det tog flera timmar. . (märks att jag inte är så van, hehe..) Men rysligt bra blev det. OM jag får säga det själv!


När kvällen äntligen kom var vi för trötta för att laga mat, så italienarna i byn fick slänga ihop nått gott,smidigt, bara att hämta! Ett par glas rött å sen bänkade vi oss i soffan för att se tv ihop. . å ja då, vi såg ungefär 30 minuter på nått program, sen var det bara jag vaken. . . så mysigt så. Ungefär som vanligt, en lördag hos oss! Hur har Ni det hos Er?

Var är alla TOK-ROLIGA lördagar, ni vet de lördagar som man orkade umgås m vänner å hade allmänt KUL..antingen hos dem eller så bjöd man hem några.. säg mig... varför orkar man inte sånt längre? Är man redan gammal? Äh, det får bli bättring!

Här ska festas!!!!
Häpp!















Inga kommentarer: