tisdag 7 april 2009

Vårkänslor å stolleryck





Man kan verkligen säga att våren har slagit till! Ute poppar små blomsterlökar upp ur jorden. .. myrorna vaknar i sina stackar- å det som gömts i snön blir synligt å måste städas bort. . . Hm. .
. Fick ett stolleryck här inne i huset .. å städade kryddskåpet, av alla ställen...jojo- det var ett tag sen det blev gjort kan man säga. . hittade vinäger å annat som gått ut för flera år sen. . men så har de stått längst in i skåpet ...Men- hur har den människa tänkt som ställt in MYGGSPRAY bland kryddorna..? Tomteblossen har sin förklaring, de åker fram när vi gratulerar varann på våra födelsedagar.. Då får man nämligen frukost å presenter på sängen av sina sjungande familjemedlemmar..å så tänds tomteblossen så det gnistrar så där fint.


Nått annat som skall "städas" idag är hunden. Den krulliga ulltotten skall bli nakenhund. . .. Om de lyckas få henne still på salongen?! Tanken är ju att jag såsmåningom skall trimma henne själv(2ggr/år), men tänkte låta nån kunnig göra det 1a gången, så jag ser hur det skall se ut. . Annars får Syster Yster gärna komma över de gångerna för lite jobb, hon är duktig trimmare i Danmark. Kunglig Hov-trimmare.. ;-) Nämligen.

...så här ser hon ut timmarna innan nedklippningen.



...en gammal bild som jag råkade överföra.. jaja-shit happens..
... Jag lovar.. det ÄR samma Ellen.. Kärt barn har många namn: beroende på i vilken sinnesstämning vi är, ibland får hon heta, proppEllen,propEllern,kantarEllen,multiplikationstabEllen, kvEllen... Å så det nyaste (å bästa enligt mig..) som jag kom på när vi skulle hämta henne efter hon blivit trimmad. . skalpEllen.
Jag var tvungen stanna bilen å skratta färdigt, tårarna rann...
Det är skönt att vara lättroad..


Posted by Picasa

2 kommentarer:

Linda sa...

va fin hon blev hoppas allt e ok med er
ska ni göra nåt på påskafton kramizar linda

Monica sa...

Nja Linda.. jag jobbar hela påsken.. så här kommer inte ens en fjäder fram..Men GLAD PÅSK önskas till er.