måndag 17 november 2008

Jag slant in på Hemköp igår efter jobbet...eller...slira in är väl mer rätt.. kl.21.50: Säkert inte jättepoppis -för personalen vill ju stänga å gå hem.,det stänger 22.. men vad gör man när man jobbat helg å inte har nått annat val... !

Väl inne i affären tog jag det lugnt å valde med stor omsorg rätt clementiner å päron, innan jag lunkade vidare mot hyllorna..plockade ner det jag skulle ha i korgen å bara njöt. Njöt av lugnet som annars inte finns i en livsmedelsaffär... tänkte att det inte var så dumt trots allt att handla så hiskeligt sent.Eftersom jag har oregelbundna arb.tider innebär det att jag ibland är ledig mitt i veckan..å DÅ passar Jag på att handla - när de flesta jobbar. Fler borde göra som jag... NJUTA av att handla. Alla vet ju att "fredags-handla" är ett enda stort KAOS...=undvik!

Eftersom jag avklarat handlandet igår kväll har jag hela dagen idag (är ledig) att "slappa" - hahaha- .... dvs..långpromenad m Ellen, vila en stund, städa, laga mat,några korta promenader, hjälpa m läxor,tvätta, ....jaa- avkoppling - eller nått i den stilen.. Hm? -----

Avkoppling 1: På torsdagar tränar Carro konstsimning. . förra veckan inget undantag. Nästan hela familjen brukar passa på att åka med å simma när hon tränar. Dels är det kul att se när de tränar, dels är det så skönt att simma några längder. Eftersom både Fia å Carro gått i dykning är de redan duktiga att simma, både långt å dyka djupt. Efter vi simmat långt, leker vi en stund i vattnet, dyker å hämtar ringar på botten, räddar livräddningsdockan å försöker crawla mm(en syn för gudar). . men det bästa av allt är ändå bubbelpoolen och bastun efteråt. . Snacka om relax. Å speciellt skönt nu på hösten när man alltid är frusen.---
Avkoppling 2: Har ett tag funderat på om jag skulle börja träna igen.På nått "gym". Vet ju hur skönt det är . Det måste väl ändå räknas som avkoppling? Skall jämföra lite vad som verkar passa mig bäst. med tider å priser. Det har öppnat ett nytt ställe här i byn. Känner några som går dit, och är nöjda. ...
Just nu - skall jag koppla av m en kopp te.
Hej.

Inga kommentarer: