onsdag 11 augusti 2010


Sitter med ett glas rött å väntar på att Direktören skall bli klar med underlaget till nästa faktura som skall skrivas. Man är inte "bara" mamma, hustru, undersköterska, trädgårdsmästare(oj vad jag tog i) grym bilförare. Nänä. Förtusan, jag är nämligen sekreterare/fakturerare också. Jajemän. Landvetter Elkraft heter firman, där min man är grundare, dvs "Direktör". . och denne Direktör sitter just med pannan i djupa veck.
Tur han har mig då. Som ser till att det hela går runt!!
Och, Nejdå, skall nog se till att det inte blir fler glas rött. Man vill ju inte räkna fel.
Eventuell vinst skall ta oss på en jordenrunt resa, eller... Aruba, kan jag väl få önska mig iallafall??? Eller drömma om , iallafall.

Keep on dreaming- hör jag mannen/ direktören mumla...
Jag låtsas som jag inte hör.
Som vanligt då, med andra ord.
Tjipp å Hej.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Drömmar håller oss vid liv. Keep on dreaming gumman.